חתונה על הים - הגן בשפיים

חוף הים יכול להיות לוקיישן מדהים לחתונה מרגשת ומיוחדת. אבל בשביל ליהנות מהיתרונות של המיקום, חייבים לתכנן היטב כל פרט באירוע: החל מהחניה, דרך קבלת הפנים ועד מיקום השולחנות או עמדת המזכרות. אז איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? הנה המדריך לאירוע שתמיד חלמתם עליו

תהליך תכנון חתונה בים מתחיל במחשבה על האורחים. קודם כל, עלינו לבחור לוקיישן מתאים של חתונה על החוף ולהביא בחשבון את הנגישות. המטרה היא לארגן חתונה בחוף כך שיהיה כמה שיותר קל לכמה שיותר אנשים להגיע אליה, אבל עדיין עשויות להתעורר דרישות מיוחדות. ברוב המקרים, חופה על חוף הים לדוגמא דורשת מאיתנו לדאוג לאורחים מבוגרים, בעלי מוגבלויות או ילדים.

מלבד הנגישות הכללית, בשביל להפיק חתונת חוף במרכז הארץ לדוגמא נרצה להתייחס לתנאי האקלים ומזג האוויר. בעוד באילת נוכל לארגן חתונה בחוף הים פחות או יותר לכל אורך השנה, עם אזור גוש דן והשרון זה כבר הופך להיות מסובך יותר.

מטבע הדברים, חתונה בחוף של נהריה לדוגמא ניתן להפיק רק בקיץ או בעונות המעבר – אבל דווקא ביולי ובאוגוסט אנו עלולים לסבול מהלחות של תל אביב, אשדוד ואשקלון. הפתרון הוא לא לסמוך על תחושת הבטן או להסתפק בהתלהבות מהלוקיישן של חתונה על החוף, אלא גם להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

 

לא לשכוח למקם נכון את השולחנות

תכנון חתונה בים הוא גם אתגר לוגיסטי לא קטן. צריך לתכנן היטב מאיפה ייכנסו הספקים כמו חברת הקייטרינג או הצלם, או לבדוק כמה מקומות חניה יש לעומת מספר האורחים שכבר אישרו הגעה. בהמשך, צריך להתייחס למיקום הספציפי של שולחנות הישיבה, עמדת התקליטן, רחבת הריקודים וכן הלאה.

המטרה של הפקת חתונה על החוף היא להפוך את האווירה ואת הנוף לחלק מהאירוע. מצד שני, חייבים להיזהר מפני מצב שבו אחד הצדדים במשוואה מנטרל לגמרי את כל היתר – כמו למשל אם הלוקיישן ממש יפה ומיוחד, אבל קשה להגיע אליו והאורחים מרגישים מתוסכלים.

 

חתונה מושלמת מההתחלה ועד הסוף

חתונה בחוף הים צריכה להיות מופקת בצורה מוקפדת, מההתחלה ועד הסוף. עלינו לדאוג שהאורחים יידעו לאן בדיוק להגיע ולארגן עבורם קבלת פנים מפנקת. לקראת סיום האירוע, נרצה להשאיר אותם עם מזכרת מהחתונה ולתכנן את הדרך שלהם בחזרה לרכב הפרטי או להסעה.

החדשות הטובות הן שמדובר בהשקעה משתלמת. אם מתכננים נכון את האירוע ובעיקר לא מתביישים לערב עוד אנשים, אין סיבה שיהיו טעויות. בנוסף, התייעצות עם אנשים מסוימים יכולה להיות השקעה משתלמת גם מבחינה כלכלית ובכל הנוגע לשמירה על מסגרת התקציב.

 

עם מי מתייעצים לגבי חתונה בחוף הים?

כל חתונה בחוף דורשת מעורבות של חברת הפקות מקצועית. נכון שנצטרך לשלם לעוד אנשים כדי להפיק את האירוע וברור שהחתן והכלה מכירים הכי טוב את האורחים והמשפחות שלהם, אבל זה לא מספיק: בשביל לתכנן חתונה על חוף הים, מומלץ לקבל עוד חוות דעת חיצונית ובעיקר ליהנות מהניסיון שיש למפיקי אירועים מיומנים.

במילים אחרות, התפקיד של מפיקי אירועים הוא לחשוב במקום החתן והכלה על כל הנושאים שאולי הם בכלל לא מודעים לחשיבות שלהם. כאשר החתן והכלה מתכננים את האירוע הכי מרגש בחייהם, יש עוד המון דברים שהם חייבים לטפל בהם. בזמן הזה, מפיקי אירועים יכולים לקחת על עצמם את כל השלבים השונים של תכנון חתונה בים ולהשאיר את החתן והכלה רק עם תחושת הסיפוק וההנאה.