גן אירועים בטבע

בשביל להפיק אירוע בטבע חייבים לבחור נכון את המקום, לחשוב היטב על התפריט ולא לשכוח את העיצוב והתקציב. אז מאיפה מתחילים? הנה המדריך המלא

הפקה נכונה ומלוטשת של חתונה בטבע מבטיחה אירוע בלתי נשכח. מבחינת החתן והכלה, זו הזדמנות מעולה להביע אהבה כנה לחיק הטבע ולחגוג יחד עם החברים והמשפחה במקום שבו הם מרגישים הכי בנוח. עבור האורחים, חתונות מיוחדות בטבע משאירות חותם ואף מזכרת לכל החיים. 

עם זאת, ההפקה גם דורשת לא מעט הכנות מוקדמות. ראשית, חשוב להתמקד ספציפית בקטגוריה של מקומות לחתונה בטבע ולהביא בחשבון שיקולים כמו מזג אוויר, נגישות, הסדרי חניה, אישורים, זמינות של ספקים חיצוניים וכן הלאה. שנית, מומלץ לתכנן חתונה בטבע לפי תקציב מסודר כדי לא לחרוג ממנו. בנוסף, יש כמה כללי מפתח שכדאי להקפיד עליהם בשביל ליהנות מכל היתרונות של גן אירועים בטבע לכל אורך השנה.

 

איך בוחרים בין גני אירועים בטבע?

הלוקיישן המדויק קובע את האופי של חתונות מיוחדות בטבע. בעוד באולם סגור לדוגמא אין משמעות למיקום הגיאוגרפי כי מהרגע שנכנסים פנימה הכל נראה אותו דבר, בגני אירועים בטבע זה בדיוק ההפך: האווירה נקבעת כבר מהחנייה וממשיכה עד אחרי שאחרון המוזמנים עוזב את האזור.

במילים אחרות, גן אירועים בטבע הוא חלק מהחתונה. זו הבחירה המהותית ביותר להצלחת האירוע, לכן כדאי למצוא מקום שמתאים למספר המוזמנים, שמרגישים בו נוח ושהתחושה בו נעימה. מבחינה פרקטית, כדאי להשוות בין מקומות לחתונה בטבע גם לפי רמת המקצועיות של הצוות ולזכור שהשירות יקבע האם החתן והכלה יוכלו ליהנות מהיום הגדול שלהם בלי דאגות מיותרות. 

 

מה מגישים לאכול ולשתות?

גני אירועים בטבע שונים מאולמות רגילים גם מבחינת תפריט השתייה והאלכוהול. לא כל תפריט מתאים לאירוע בחיק הטבע, מה גם שיש כאלה שמגדילים להתאים את סוג הקוקטיילים, הוויסקי והבירה לתנאים הקיימים במרחב הפתוח לעומת אלו שמתאימים למקומות הסגורים.

הסוד הוא לתכנן מראש את האירוע לפי המיקום בחיק הטבע ומגבלות טכניות כאלה ואחרות. אפשרות אחת למשל היא לבחור גן אירועים בטבע שיש בו כבר מטבח ותפריט רלוונטי, בעוד אפשרות אחרת היא להזמין שירות קייטרינג חיצוני. לגבי אלכוהול, ניתן לתאם תפריט אוכל שכולל בתוכו רשימה סגורה של משקאות בסיסיים – כגון יין ובירה, אך להוסיף בקבוקים שמביאים מהבית לפי מספר האורחים והמוזמנים.

 

מה העיצוב המומלץ של מקומות לחתונה בטבע?

השמיים הם הגבול מבחינת האופן שבו מעצבים גן אירועים בטבע. אפשר להחליט שנותנים לטבע לעשות את שלו ורק מוסיפים כמה טאצ'ים קטנים עבור רחבת הריקודים או החופה, או לגלות דומיננטיות רבה יותר מבחינת בחירת האלמנטים הדקורטיביים והאסתטיים. כך או אחרת, היתרון בחיק הטבע הוא שיש המון מקום ולא צריכים להרגיש מוגבלים. 

הניסיון מגלה שכדאי להכין מראש תכנית של המתחם ולהחליט איפה רוצים למקם כל דבר, כדי לעצב את האירוע לפי סדר עדיפויות של החתן והכלה. בני הזוג הם גם אלו שמכירים טוב יותר מכל אחד אחר את האורחים שלהם, אז זה השלב שבו מביאים בחשבון סידורי חניה, שיקולי נגישות לבעלי מוגבלויות, גישה לבני משפחה מבוגרים וכן הלאה. 

בכל מקרה, גן אירועים בטבע מתאפיין בזה שהוא משמש בתור לוח חלק: אפשר לעצב ולקשט אותו לפי הסגנון האישי המועדף, כאשר המטרה היא רק ליהנות מהאבזור והתנאים הבסיסיים של המקום. בכל הנוגע לתקציב, זו גם הדרך הכי טובה לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על התוצאה הסופית.